Tag Archives: travel

5 Tip Perancangan Bercuti ke Maldives. Bajet atau Mewah?

Tip Perancangan Bercuti ke Maldives. Bajet atau Mewah?. Maldives merupakan pulau yang seringkali menjadi tumpuan kalau bercerita pasal tempat berbulan madu. Memang orang kata destinasi impian. Tapi untuk yang nak pergi bercuti suka-suka pun tak menjadi masalah, kerana Maldives bukan sahaja untuk berbulan madu, tapi khas untuk pencinta pantai dan ingin melihat sendiri keindahannya. Air [baca lagi…]

30 Jam Travel ke 4 Destinasi, Nasi Vanggey, Perak Part 1

22.06.2014 30 jam travel 4 tempat. Ini kerja gila pernah #ciknorpa buat. Tanpa dirancang, pukul 9 malam #Qina tanya nak pergi Penang ke tak. Terus aku cakap nak sebab bosan duk rumah. Pukul 11.30 #eddyahmad ngan #Danish ambil kat rumah. Terus pergi Klang ambil #Qina dan bertolak ke Ipoh, Perak iaitu destinasi pertama kami. Masalah [baca lagi…]

Air Kelapa Bakar, Lokan Bakar dan Ketam Bakar di Jalan Sulaman, Sabah

Assalamualaikum…   Kelapa Bakar.. pernah makan? pernah minum? Untuk pertama kali nya aku ke Sabah masa tahun 2009 tak tahu pulak kewujudan Kelapa Bakar yang ada di negeri Sabah di bawah bayu ni.. Dan untuk kali kedua aku datang kesini alhamdulillah aku berkesempatan untuk makan Kelapa Bakar di sini..  Terfikir jugak kan macam mana rasa [baca lagi…]