Monthly Archives: September 2012

Anugerah Filem Takut Terhebat, Anugerah Blokbuster Astro

Assalamualaikum…   Dulu astro ada Akademi Fantasia untuk jana pendapatan, lepas tuh di ganti dengan Mania Astro, dan kali ini Anugerah Blokbuster adalah medium terbaru untuk astro jana pendapatan…   Anugerah Blokbuster, satu majlis anugerah yang memartabatkan filem-filem serta penggiat seni perfileman pilihan penonton bakal menemui penonton tidak lama lagi. Anugerah yang menyenaraikan 15 kategori [baca lagi…]

Cara Menonton Astro On the Go Mana Saja Anda Berada

Assalamualaikum..   Saya tak tau la saya yang lambat tahu pasal Astro On The Go, atau benda ni masih baharu.. Beberapa minggu lepas ada kawan facebook upload gambar depa tengok Astro Online menggunakan Laptop.. dan dia cakap ia adalah percuma.. Haa.. Macam mana tuh…?   Rupa-rupanya Astro On The Go..  Kalau anda nak guna Astro [baca lagi…]

Cara Menjaga Hati dan Iman

Apakah maknanya harta kekayaan, kecantikan wajah, rezeki yang berlimpah ruah apabila hati telah di kunci mati oleh Allah swt. Bagaimanakah cara untuk menjaga hati dan iman agar tidak tertutup?   Terjemahan surah Al-Baqarah – ayat 7 “ Allah telah mengunci hati dan pendengaran mereka, dan penglihatan mereka ditutup. Dan bagi mereka siksa yang amat berat [baca lagi…]

Gangnam Style Pelajar Baru di UUM…?

Assalamualaikum..   Kecoh pasal IPTA Gangnam Style.. Video yang telah dimuat naik 7 September 2012 yang menyatakan persembahan yang dilakukan oleh sebuah kumpulan pelajar baru Malam Apresiasi Seni Minggu Suai Kenal di sebuah universiti di Utara.   Apa yang anda boleh lihat pada video youtube tersebut kebanyakkannya dislike video tersebut.. Banyak pendapat yang boleh dibaca di [baca lagi…]

Promosi Penghabisan Stok Sabun Aqura Tahan Ngantuk

Assalamualaikum..   Sejak duk rumah sewa ni macam macam barang jumpa dalam kotak simpanan.. Dah lama tak usha kot.. Tup tup jumpa Sabun Aqura Tahan Ngantuk.. Terfikir nak buat promosi penghabisan stok sabun aqura.. Tahu tak apa sabun aqura tuh? dan untuk apa sabun Aqura tuh?   Ok.. Let me explain.. Sabun Aqura ni adalah [baca lagi…]

Bila perkataan KAFIR itu di salah erti…

Assalamualaikum….   Bila perkataan kafir di salah erti… 2 hari lepas saya masuk satu kelas subjek luar mengenai Keamanan.. Seorang pensyarah menceritakan pengalaman beliau interview seorang Cikgu Agama untuk menjadi pensyarah bahasa Arab.. Cikgu Agama tersebut menyatakan kebimbangan beliau terhadap sesuatu.. Iaitu perkataan KAFIR..   Menurut beliau, dalam bahasa Arab, KAFIR itu bererti bukan Islam [baca lagi…]

Kipas Siling KDK Lima 5 Bilah Jadi Pilihan Seisi Rumah

Assalamualaikum… Selamat Sejahtera..   Masih ingat lagi entry ni   Tukar Kipas Siling Untuk Cantikkan Rumah… ? Selepas beberapa sebulan entry tuh di naikkan, alhamdulillah.. feedback yang baik dari rakan rakan ..Yang bagi tips sebelum membeli kipas siling berdasarkan kritria yang aku ingin kan…   Akhirnya, saya memilih kipas siling KDK Lima (5)  Bilah, model K14YG (GY) .. Fungsi [baca lagi…]

End of Our Love..

#♡ When you lose someone, someone you love, when they break your heart, it’s the hardest thing you could ever go through, and no matter how much time has passed, it never really goes away. #♡ You may think you’re getting better, but then you get a flashback, or hear a song that reminds you of  memory, and it hits you all [baca lagi…]